söndag 19 februari 2012

Vi har firat denna helgen.....

Jag har varit ledig denna helgen. Tog tåget till Göteborg på lördagen för lite småshopping och trevligt cafe besök. Sen sovs det över hos familjen Eek i Kungälv, vi åt gott och kollade melodifestivalen hela gänget (Eekarna.med ongar, Emelie och Jonnie och jag och Samuel) och hade lördagsmys ihop. Det blev mycket diskussion om huruvida Ranelid hör hemma i melodifestivalen eller ej.....Idag har vi firat Lycka Malva Josefina som nu är stor, hela3 år. Hipp, hipp........

2 kommentarer:

  1. Mysigt med familjen....
    Ranelid en knäppskalle man tycker om, tycker han gjorde ett bra framförande trots allt, tror han var seriös med sin performens, men visst är han sliskig i sin uppknäppta skjorta och sitt dryga sätt....hatkärlek mao men som sagt kärleken är ett mirakel...... finns plats för alla eller ska finnas....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lasse håller med om att Ranelid har en rätt att uttrycka sig och bör accepteras, och jag tror han gjorde sitt bästa och tog det på fullt allvar. MEN jag tycker nog att en musiktävling ska innehålla musiker ej författare eller performance artister. Men folk får rösta hur dom vill och vill majoriteten ha honom till final i en musiktävling så får man ju acceptera, fast jag röstade inte på honom. Vi hade i alla fall en livlig diskussion och satt och lyssnade noga på honom när han uppträdde, så nådde ut gjorde han sannerligen.....

      Radera