onsdag 12 september 2012

Jag just nu....

Jag är en personlighet som gillar att ha koll på saker omkring mig och mitt inre, alltså inre och yttre koll.  Gillar inte hipp som happ och lite kaos och äsch det fixar sig och det är inte så noga...Men livet är mångfacetterat, det bjuder på olika perioder, händelser och tempo. När tempot varit högt utan att jag riktigt hunnit med, intrycken många utan tid att smälta och reflektera blir alltid själen lite tufsig och trött....igår nådde det en liten kulmen, det brukar det göra. Då går jag till sängs ligger där med tungt, förvirrat huvud och tankar om massa olika saker som åker runt i huvudet som en torktumlare, är spänd i kroppen och har svårt att slappna av . Känner en liten oro och frustration.... Då gäller det att stanna upp, bara vara , hinna ikapp sig själv.....

Då är det LYCKA att vara ledig dagen därpå.... att sova länge, ligga kvar och tänka färdigt. och plötsligt hör jag vad det är dom sjunger i sångerna jag lyssnar på i stället för bakgrundsbrus, Jag ser människorna omkring mig klart. Jag öppnar sovrumsfönstret ock känner hur gott det luktar med frisk morgonluft....
Nyss smattrade regnet på vårt fönster , men det klarnade upp och solen sprack upp på en blå himmel....symboliken passar mig bra!
Ligger och läser resemagasin som kommit på posten.....njuter av denna bild.....vilken frid .....tänk att vandra i allt det där blå......bara vara......

Drömmer om safariresa....det är min ultimata drömresa.....hoppas att jag någon gång i mitt liv ska få uppleva det......även bara drömma om saker är skönt.....

Min dotter har hittat 2 av mina ultimata favoritfilmer på dvd rea och köpt åt mig, ikväll ska jag krypa upp i soffhörnet med en filt och varmt te och bege mig bort till en annan värld, gillar att gå in i film eller bokvärlden.....ger perspektiv och en nyttig spegel på ens eget liv och tillvaro...

Gör frukost i köket, länge och omsorgsfullt.......att få göra en sak i lugn och ro så som jag vill.....gott....

Sparar disken till senare....
Vill komma ikapp mig själv.....vara jag .....bara vara ..... jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar