onsdag 8 augusti 2012

Vår mysiga minisemester på spa del 1....

Att packa inför en resa är en sak jag gillar! Och även om man inte ska vara borta så länge är det mycket man vill ha med sig! R och jag ska ta tåget till Varberg för att spendera 2 dagar på spat med en övernattning. 

 
Först tar vi tåget till Göteborg för att sedan byta vidare till Varberg. I väntan mellan tågen slår vi oss ner på cafe och fikar lite gott..
Glad Monica bordar Öresunds tåget.....
Framme vid hotellet, så jättefint det är här överallt!
Vackra blickfång, fin konst och massor av tända ljus

Vi äter en jättegod lunch på hotellets restaurang som har en paviljong helt i vitt , gott och fin miljö..
Fina R .... 
Min absoluta bästa dessert är choklad mousse och just denna var superb!

Vi får vårt rum och R sätter snabbt på OS ( typiskt sportnörd), packar sedan upp och förbereder oss för spa.....
Så himla fint badrum, skulle jag gärna vilja ha hemma.....speciellt tvättstället! 
Iklädd japansk badrock och flipflops redo!

Först till det japanska tvagningsrummet, där man sitter på träpallen och häller vatten över sig med kopparbyttan , finns massa härliga spa produkter att använda och scrubba med.....
Vi 2 tillsammans!
Sen massage och jacuzzi pooler, härligt!
Njuter!Kolla R i bakgrunden som får nack/axel massage!
I varma japanka källan med fin utsikt över havet och öppna fönster ut, dricker grönt te och mumsar frukt.
Efter timmar i spat, vi har också duschat tropiska duschar suttit i ångbastu med eucalyptus doft mmm vill R kolla OS, så jag går till de fina relaxrummen och ligger  där och lyssnar på min musik och mumsar dyr choklad som jag köper i spabutiken( men den var värd pengarna jättegod) .

Har det väldigt bra!
Vi har köpt ett gott rödvin för att ta ett glas innan middagen ligger och pratar och myser och dricker vin....

Sen vill man ju vara fin på kvällens 3 rätters middag så då måste man omsorgsfullt måla och spackla och fixa!
M redo för middag!

R redo!

Promenerar ner till matsalen/ restaurangen, kollar all häftig inredning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar