onsdag 9 maj 2012

Frukoststund .....

Godmorgon! Idag jobbar jag em/kvälls skift så jag har haft sovmorgon och nu lyssnas det på Eva Cassidy samtidigt som jag lägger ner omsorg på en god frukost i lugn och ro.....härligt......

....jag är så nöjd med min nya vackra mugg, allt man dricker blir så mycket godare.....idag blev det ekologisk juice apelsin/blodapelsin......mmmmm...

Tar fram min föreningspärm och sammanställer en lista på saker som behöver fixas .....jag är en riktig listmänniska......måste strukturera, ha koll på saker.....

Inatt regnade det och smattrade på våra sovrumsfönster....morgonen är mulen och kylig.....men träden har nu utvecklat stora skirt ljusgröna blad......

Morgonens smörgås är så go, dansktrågbröd, ramslök, ädelost, kalkon, sockerärtor, körsbärstomat, gurka, rädisor och så toppa med lite örtsalt........pssst......mitt försök /strategi att sluta banta och hitta balansen har gett utslag.......har ätit gott, nyttigt och tänkt till, tränat mycket varit mycket ute och gått och blivit ca 1,5 kg lättare.....finus primus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar