tisdag 29 maj 2012

Just nu......

Hade precis bestämt mig för att ha en "Monicasslappdagförattkommaikappsigsjälv" livet har liksom varit innehållsrikt med både givande och tagande saker och jag hänger inte riktigt med.........tog detta foto med kameran som stod på nattduksbordet.....låg i sängen i nattlinnet och bara tänkte .....hörde R göra god frukost i köket.......då.....ringde telefonen.....min chef sa att de fattas folk på jobbet.....får jobba kvällspass .....och så försvann MIN dag bye bye......

R har iallafall förgyllt min morgon med sin goda omelett (världens godaste) idag med lök och lammkorv...mmmmm.......

Jag har en förmåga att "snöa in på saker " som jag brukar uttrycka det......just nu är  en av dem vaniljyoghurt  med Hannes ringlade honung i........så gott att jag vill äta mellanmål hela tiden.......brukar resonera och föra små inre dialoger med mig själv som låter typ så här....." Monica ska du inte ta ett litet honungsmellanmål, är du inte lite hungrig?......nja Monica det är nog inte lämpligt med mellanmål nu det var ju bara en timma sen du år frukt och förresten det är väldigt mycket socker i honung, du vet socker = kalorier?.......ja det förstås Monica men honung innehåller fina nyttiga antioxidanter och andra fina ämnen också och din kropp behöver massor av sådant för att bli stark och fin vet du"......VIPS så står det en liten kopp med yoghurt och honung jämte mig.....

Var lite övertrött och lite ledsen igårkväll och behövde stänga av mitt liv lite ,då går jag alltid och hyr feelgoodfilm och (köper smågodis och choklad) jättebra att glömma sitt eget en stund och fly in i en annan värld......Igår hittade jag denna film på hemmakväll, så himla fin film, men jag satt nog halva tiden med tårarna rinnande ner för kinderna, var så känslig så den gick rakt in... den är sorglig men hoppfull och fin lite komisk.....har 3 absoluta favoritscener i filmen.....ett när Cancerdrabbade killen hjälper sin bufflige bästis hem till soffan när han är full och så går in till hans toalett och hittar en bok, hur man stöttar en vän med cancer och blir helt förvånad över kompisens djup.....den scenen visar att det är så lite vi egentligen vet om varandra fast vi tror vi känner varandra och att ibland är det svårt att prata öppet om vissa saker med varandra men vi har alla ett behov av det innerliga och äkta...scen 2 är kllen första möte med kompisarna på cellgiftsbehandlingen och deras galghumor helt underbart....scen 3 är när killen sitter jämte sin lite stirriga överbeskyddande morsa och plötsligt inser att man inte kan göra om sina föräldrar  eller välja familj bara lära sig hantera dem och se dem för dom de är och älska varann och så flyttar han sig närmare henne ....shit vad jag grät.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar