söndag 4 mars 2012

Åldersnoja...

Detta är jag strax innan jag fyllde 40. Jag hade aldrig haft nån åldersnoja eller tänkt så mycket på att tiden går och man blir äldre för vart år. Trettio+ nåt var helt ok....men sen......så small det till och trettio blev fyrtio och det var nåt helt annat.....plötsligt blev det lite jobbigt och man ville stoppa tiden....och man började få en massa olika funderingar om ditt och datt och vem man var och hur livet var och så var det ett faktum, den där fyrtioårs krisen man hört talas om. Nu är man 43 och det går inte att stoppa, så man hänger med så gott det går och försöker fylla åren som trillar på med så mycket värdefullt man kan. Ibland lyckas man bra, ibland sämre men det är vell det som kallas livet.......

1 kommentar:

  1. Hej. Vid 40 skall man inte ha nån åldersnoja! Den kommer senare. Vid ca 60 och därefter. Jag närmar mej 70 med stormsteg. Och då är det inte roligt,minsann!Då kan man börja snacka om åldersnoja!För då vet man att det går mot slutet.Men så länge man får vara frisk så pinnar livet på. Och då gäller det att fylla det med sånt som man mår bra utav.Tycker nog att jag gör det....Men en miljonvinst hade inte varit fel!
    Ha det . Kram LISA

    SvaraRadera