tisdag 20 mars 2012

Mitt Afrika del 2..

Ofta är det svårt att ta in alla intryck när man är ute och reser runt.........

Ibland är det så mycket man upplever att det behövs pauser där man får dra sig undan och smälta alla intryck, och alla man möter......

Vi har gett oss ut på div utflykter i div mer och mindre lätt tillgängliga miljöer...här är vi Kunkuyang och ska åka motorbåt på floden , promenerar genom ett mangrove träsk...

...När vi kom fram till platsen där vi skulle åka båt fungerade inte båten nåt vidare.......i Afrika gäller det att ha tålamod att ta det hakuna matata och vänja sig vid att saker inte går i tid och riktigt som man tänkt sig.....

Tillslut bestämdes det att vi skulle paddla med båten, jag har klivit i men känner mig aningen skeptisk till båtens hållbarhet....hmmmm....

När vi efter många om och men paddlar ut i träsket längst floden börjar solen gå ner för kvällen är på väg......och jag sitter och funderar på om det är krokodiler i denna floden , om dom kommer fram i mörkret och om inte denna båten är lätt för krokodilerna att bita itu.......men kvällen är sammetslen och mörk och efter ett tag slappnar jag av och njuter.....
Vi kommer till en liten ö, med tusentals stora vita fåglar som häckar där, häftigt och lite spöklikt.....

På marknader och inne i städer är det bra att bära ryggsäcken framåt och ha koll på sina saker......

Jag upphör aldrig av att förundras över hur generösa alla är med sin tid och sitt engagemang, hur hjälpsamma och trevliga alla är.....

Jag har firat helt nya högtider, varit med på andra fester än jag är van vid.......här Karoninka stammens firande som dom har ca var 30 år.......

Alla är nyfikna på en när man kommer.......och intresserade

Här ska vi ut på flodpaddling mot Senegal.......

Finaste R håller stadigt i paddeln.......

Vi hittar nya spännande platser där vi inte varit förut.....

Och helt fantastiska öde stränder där vi är helt själva... paradiset......Afrika har gett mig så mycket....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar