torsdag 29 mars 2012

Mitt liv del 2.....

8 juni 1989 föds lilla fina Emelie, och så har vi 3 små flickor....

Vi har flyttat från Vägatorp och byggt ett hus i Hol där jag jobbar lite som dagmamma och lite timmar i Vårgårda på Vårgården och Kullingshemmet med äldre. Här på utflykt med fina Jenny.. Efter ett par år flyttar vi in till Alingsås och bor på Hantvergsgatan i lägenhet i 3 år, jättebra år jag är hemma med barnen Peter jobbar men korta dagar och vi har mycket tid för familjen....Många utflykter blir det.....Sen köper vi ett radhus på Mariedal i Alingsås...


9 juni 1995 ca 10 år efter jag blev mamma första gången blir jag mamma för fjärde gången till en liten  fin pojke Samuel.....

Lycklig mamma badar sin lille son......

Emelie fyller år jag hjälper henne läsa på kort......

Skogsutflykt........1995...

Vi hittar på mycket roligt, gör utflykter åker på småsemestrar, här sitter vi på tåget till Stockholm och fikar ihop......

Med Samuel....jag har börjat jobba som timvikarie på Hasselgatans förskola, och sedan som vikarie i olika klasser och på fritids på Kullingsbergskolan....

Samuel ska ha piratkalas och vi har klätt ut oss för att cykla runt med inbjudningskort....( smart med vita tröjor till svart skägg) Haha många kollade på oss när vi for runt på stan  med cykel.....

Mamma hjälper blyg Samuel att blåsa ut ljusen på födelsedagstårtan.......

Vi reser en del ihop hela familjen, här i Alcudia på semester......

Jag  på väg till Stockholm på tåget för en weekend......

Emelie och jag....jag har börjat plugga lite på kvällstid läser Svenska A B C......

Jag utbildar mig till undersköterska, jobbar som timvikarie på Alingsås lasarett får vikariat på ortopeden och börjar sedan jobba på kirurgavdelningen. Här på utvecklingsdag med kirurgen på Bohusgården, kollar in och testar spa avdelningen.....

På semester på Kreta i urfåniga hattar som min blivande svärson Magnus köpt till alla och delade ut på landvetter innan vi flög, Suntrip med värme mot värmen......Fult med kul.....Peter och jag , Maria och Magnus....

Monica 2007.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar