tisdag 20 mars 2012

Mitt Afrika del 1...

Att resa till Afrika var så omtumlande första gången, jag var förskräckt och facinerad. grät första kvällen efter en dag så full av intryck och undrade vad jag givit mig in på....

...sen blev jag förälskad.....och livet blev aldrig det samma igen.....människorna, miljön, den sociala samvaron, musiken , rytmerna, dofterna........

Så många platser jag besökt, så mycket jag sett, ibland lite lagom läskiga djur......

...men det förstås bara man inte klappar krokodilerna i parken som kryper runt lösa omkring en i skogen så får man behålla armar och ben hahaha .....

Lite spännande var det allt......och fula och stora var dom......

Gambia har många sidor, det kan vara helt otroligt skräpigt, smutsigt och rörigt...........

....och helt fantastiskt vackert och härligt......

minns en eftermiddag när vi hade fotbollsmatch på stranden.......

härliga minnen.....

vi spelade tills solen började gå ner......

så många fantastiska människor jag har lärt känna genom åren....som har släppt in mig i deras hem, liv och tillvaro. ......

alla dessa fantastiska kvällar ute under stjärnhimmel med eld, musik och vänner.....

så många annorlunda saker man prövat på som man aldrig hade gjort här hemma......

.....Så många platser man varit på, vägar man trampat som ger en perspektiv på den väg man är van att gå.....

Att få lära sig att det finns olika sätt att göra saker..........och i gemenskap......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar