fredag 23 mars 2012

Min nya reskamrat......

På väg hem från Gambia i Januari gick hjulen på min gamla reskompis sönder som varit med mig på mängder av resor under flera år.Hjulen gav upp och small av när den fullproppad rullades på centralen i Stockholm, en vänlig man skakade på huvudet och tittade medlidsamt på mig där jag stod med all min packning  och sen var det bara att kånka och bära. Väl hemma fick min gamla trogna resekompis och jag säga adjö och tack för denna tid och så flyttade hon till soptunnan för att transporteras vidare till destination tippen. Sörjd och saknad men livet går vidare. Så idag tog jag en sväng på stan  och kikade in i  väsk affären och där .... där stod hon....och bra väntade på mig... röd ( vad annars?) glänsande och fin. Nu ser vi fram emot flera trevliga resor ihop.

Så jag har fäst min fina namnetikett och nu är vi båda redo för nya utflykter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar