torsdag 12 april 2012

Idag håller jag på med att...

Packa ner en nyinköpt laptop i sin fina nya väska, den ska resa många mil till Gambia i nästa vecka, där ska den betydligt underlätta arbetet för rektorn på skolan i byn Kartong, detta är det roliga med att vara ordförande och aktiv i en förening som jobbar för jämlikhet emellan länder, att få vara jultomten emellanåt. Tack alla fantastiska människor därute som bryr sig och sponsrar så vi kan jobba med detta.

Läser en ny bok jag köpt och känner ja ja ja detta vill jag!

Enligt Feng shui ideologin är det viktigt att inte ha halvvissna och tråkiga växter i sitt hem för det utstrålar negativ energi. Det stämmer enligt mig så jag tog en tur till blomster affären och köpte nytt och fräscht och rensade ut halvfult och gulnande och förpassade till soptunnan.

Emellanåt, ganska ofta får jag möblera om och ändra om syndrom. Idag är jag halvkrasslig så jag orkar inte flytta tunga möbler, istället får mattor och kuddar och ljuslyktor och mer flyttat runt till nya platser. Funderar över hur vi har det hemma, jag är mycket intresserad av inredning och design. Viktigt i ett hem är att det ska vara levande och ej sterilt, därför har vi olika filtar på våra sängar och helt olika kuddar men jag tycker att det matchar alldeles utmärkt.

Har hittat jättebra brödrecept och är sjukt sugen på att baka för första gången på flera år. Detta är recept på Low carb bröd alltså inget vetemjöl i dem. Ska cykla och köpa inredigrenser till fröbröd och testa detta. Ägg, riven Västerbottenost, majonäs, keso,bakpulver och pumpafrö, solrosfrö,sesamfrö och linfrö. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar