fredag 20 april 2012

Vad äter ni till frukost?

Min frukost idag, ett kokt ägg med örtsalt, ett glas proviva kiwi/mangostan, grovt/osötat bröd med norskost,sockerärtor, rädisa och grön paprika, svartvinbärsyoghurt med musli med gojibär, linfrö och havstorn. Samt att jag varje morgon tar en D vitamin och en mitt val kvinna vitamin. Har ni goda nyttiga tips på bra frukostar? Vad äter ni? Äter ni några kost tillskott eller vitaminer?

Jag älskar ägg i alla former, gillar tyvärr också salt men har nu köpt örtsalt och hoppas det är lite nyttigare och begränsar mängden.

Köper osötade grova bröd gärna med så mycket fröer och korn jag kan hitta. Äter gärna knäckebröd , tar aldrig mer än 1smörgås samt 1 knäckebröd per dag. Tar aldrig smör på mackan, men pimpar den med massa grönsaker, smaskigt!

Musli är jättegott ! Men sen har jag en liten kalorifälla, föredrar yoghurt framför fil......hmmmmm ....onödigt socker? Tips på goda alternativ? Vad äter ni?

4 kommentarer:

  1. Just nu äter jag min frukost! Samma varje dag...Två mackor(tranbärsvikare) med ost och salami.Ägg,the(ryskt) med en skvätt mjölk.Har aldrig förstått tjusningen i att äta "fågelfrö" *fniss*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter gott Lisa! Annars är fågelfrö ganska gott hörru! Kram !

      Radera
    2. Fil med bananskivor- varje vardag. Till helgen en grov smörgås med skinka, skivat ägg, RÖDBETSSALLAD...mums samt några paprikaringar och gott varmt the.

      Kan inte förstå varför du behöver stoppa i dig extra vitaminer? Du äter ju klokt verkar det som. Spara dom pengarna. D-vitamin kan jag eventuellt förstå- men inte i så tidig ålder- eller har du anlag för benskörhet?

      Radera
    3. Klokt att hålla det lite basic och nyttigt hela veckan och lyxa till det med go rödbetssallad till lördagen, det är gott! Jag äter mitt val vitamin med järn för jag hade lite dåligt Hb och D vitamin började jag med i vintras när det var mörkt och kulet här, och jag kände mig trött, piggar upp!

      Radera