fredag 27 april 2012

Nu är det dags för fredagsmys......

Fredagar är min favorit dag under veckan! Fredagsmys! På väg hem från jobbet har jag handlat mysinredigrenser. Jag har noga valt sånt som jag gillar.
Hos oss idag blir det räkor och aioli samt laxwraps. Till det njuts Lasses ( Nolbygårds ekobageri) fantastiskt goda trekants linfrö bröd ( går att köpa på Planeten också). På fredagar får man unna sig nåt gott, jag valde en fruktjuice från Saltå kvarn Järna så god, och choklad, det är en nyttig choklad ur flera perspektiv, För varje såld choklad får ett barn i Burma skollunch. den är dessutom fairtrade och ekologisk! 

Mitt fredagsgodis!

Var nyfiken på hur chokladen var och öppnade och tjuvkika, det är sesamnougat med mangosmak, mmmmmmm, märks det att jag hållit mig ifrån godis hela veckan och längtat till unna mig stunden på fredagen?

Trevligt denna fredag är att  solen lyser ute och det är skönt nu på kvällen och grannen Erik har premiärklippt vår gräsmatta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar