måndag 16 april 2012

NU ska jag sluta banta...





På en rast på jobbet sa jag till en jobbarkompis " jag kommer nog banta hela livet och dö tjock". Ha ha! Jag har inte varit överviktig som barn och ung , men har som vuxen pendlat upp och ner i vikt som en svängande bergochdalbana. Detta handlar inte bara om utseende det handlar om hälsa och välmående, ej ha ont i kroppen och känna sig stel och att ha energi och må bra och göra det bästa för mig , min kropp och mitt liv. Jag vill inte hålla på och banta, för ju mer man börjar på ny kula varje måndag, och ju mer undantag man hittar på hela tiden , och ju mer man tänker på att njuta av mat som en synd , desto djupare sjunker man ner i det här banta ständigt, träsket.NU JÄKLAR! Tänker jag sluta banta! Och börja leva sunt, hållbart och skaffa en livsstil som ger mig harmoni. Önska mig lycka till ! För jag vill ha en kropp som jag mår bra i som är normal men välmående, och en massa härlig energi att använda till att skapa mig ett gott liv. 

2 kommentarer: