onsdag 11 juli 2012

Jag gillar när det matchar...

Blickade av en slump neråt när jag bytte om på väg till gymet och såg att mina strumpor  och min t -shirt matchade mattan,   vilken harmoni jag kände. Kan inte rå för det är sådan av naturen, tycker om när saker "stämmer".
Läste en gång en intervju med Carina Berg ( Tv tjej gift med Cristian Luuk) i en tidning hon sa så här. "Eftersom jag är så rörig inuti behöver jag vila ögonen på släta ytor, Skulle även hemmet vara kaotiskt blir det dubbelkaos". Jag kände mycket väl igen mig. Det ligger i generna och personligheten, pedanteriet, ordning sinnet, harmoni över saker som matchar.....

Har köpt ett par nya skor idag dom skönaste och mjukaste fötterna  har haft tror jag , sen har dom väldigt snygg färg........

2 kommentarer:

  1. Hej. Nån pedant är jag inte,men allting,och då menar jag allting,måste matcha!Stämmer inte färger och dyl överens,då blir jag galen!Visst är det knäppt,men så är det bara.Kram LISA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så Lisa, man kan gå och störa sig om det inte går ihop. Och när det stämmer känns allt så bra1 Kram

      Radera